søndag 23. januar 2011

Se min kjole








Så var tiden kommet da den tidligere omtalte kjolen skulle komme til anvendelse. Den årlige nyttårsfesten for ivrige byråkrater skulle gå av stabelen og denne gangen var temaet for festen Masquerade. Som cand. jur. falt det helt naturlig for meg å fortolke dette utvidende slik at det egentlig var maskeradeball og derigjennom til at jeg kunne ikle meg den lyserosa håndsydde brudekjolen jeg hadde ervervet en sen torsdagskveld i desember.

Tre uker med minimalt inntak av sjokolade, hjemmebakt knekkebrød i stedet for hvetebakst og 6-7 treningsøkter i uken skulle medvirke til at kjolen, som jo er en størrelse mindre enn hva jeg vanligvis bruker, skulle passe.

Som seg hør og bør hadde jeg gått til anskaffelse av en ekte veneziansk maske (kjøpt på ebay), en nydelig veske fra Cecilie Melli og ikke minst sko fra brudemonteret på Grændsen skotøimagasin. Når jeg ser tilbake på januarmåned er det jo ikke rart at jeg ikke har hatt mye å rutte med, ja ja, skal det være så skal det være.

Mine håroppsettingsegenskaper strekker seg dessverre ikke lengre enn til hestehale og fletter og da mener jeg ikke sånne flotte fletter som dette, men vanlige, kjedelige fletter. Derfor benytter jeg enhver anledning til å få andre til å sette opp håret mitt. I Bygdø fekteklubb er jeg velsignet med en tilnærmet personlig fletter, bare så synd at jeg ødelegger de med å tre fektemaske over de med en gang. Siden jeg nå skulle på ball var det derfor opplagt at jeg skulle til frisøren og sette opp håret.


Dagen for ballet opprant og jeg hadde fri. Hele dagen skulle brukes til "beautyfication"! Hanne hos chillspa etterfyllte øyenvippene mine (jfr. Caroline utfordrer Bambi, dersom du lurer på hva i alle dager dette skal bety). Før jeg skulle til frisøren benyttet jeg sjansen til å bytte båndene på masken min, fra sort til hvitt. Oppgaven betinget bruk av superlim og til tross for at jeg VET at man ikke skal få superlim på fingrene så fikk jeg det og før jeg visste ordet av det satt høyre pekefinger bom fast i masken. Flaks for meg at limet nok ikke var helt tørt og at jeg var sterkere enn det!

Frisøren satte opp håret mitt etter alle kunstens regler, noe som innebærer tupéring av hele håret, mengder med hårspray og ca 40 spenner. Fint ble det uansett, at jeg fikk helt noia da jeg skulle ta ut alle spennene og gre ut håret i 0200 tiden samme natt behøver ikke å nevnes.
















Den rosa drømmen av en kjole kan en ikke klare å få på seg med mindre man er en blekksprut og har øyne i nakken. Jeg skulle derfor få assistanse av Caroline og Thea før vi skulle ta turen til Oslo Militære samfund.

Så var kjolen endelig på og vi var klare for fest. Jeg må innrømme at jeg følte meg litt som en prinsesse.









1 kommentar:

  1. Du så virkelig ut som en prinsesse også :)Evt. askepott. Sees snart snuppa!

    SvarSlett