onsdag 15. september 2010

Caroline utfordrer Bambi



Dådyrøyne; sammensatt av ordet dådyr som er et hjortedyr og øyne, som er organet de aller fleste ser med. Bakgrunnen for uttrykket stammer fra dette dyrets karakteristiske store vakre øyne.

Bambi er dådyrenes representant i den animerte verden. Den tegnede dådyrkalven hopper og spretter rett inn i hjertene på enhver som skulle se han på tv-skjermen, der han omgir seg med fugler og kaniner og blomster og blafrer med de milelange øyenvippene sine.

Denne historien springer ut av et ønske om øyenvipper som selv Bambi ville misunne meg. All forlengende maskara i verden kan ikke endre det faktum at jeg har helt ordinære vipper. Kløktige og forfengelige mennesker har imidlertid jobbet frem en metode for å bøte på nettopp dette: vippeextensions!

Det er ingenting som kan nøre oppunder forfengeligheten som å gå innom en skjønnhetssalong. Det begynner kanskje med litt uskyldig napping av bryn og før du vet ordet av det har du huset fullt av hudprodukter og har faste avtaler hver fjerde uke for allverdens behandlinger.

Jeg har havnet i forfengelighetsfellen for lenge siden, men vippeextensions er en helt ny last. En fin last om jeg får bedømme selv.

På Chill Spa i Bjerregaardsgate finnes det eksperter på området og jeg møtte opp til time ikledd de mest komfortable klærne jeg har. Det tar tross alt over to timer å få dådyrøyne. De som kjenner meg vet at jeg liker å prate, helst hele tiden, om alt. Jeg har aldri vært god i stilleleken. Utfordringen var derfor tilnærmet overveldende da jeg fikk beskjed om at jeg skulle lukke øynene og ligge stille og ikke minst at det var en fordel om jeg heller ikke sa noe.

Ett og ett hårstrå limes på mine egne vipper med stø hånd og allerede etter 10 minutter meddeler Hanne, som utfører oppdraget, at det blir dødsfint. Jeg gleder meg og får lyst til å snakke litt om det, men avstår. Det er viktig at mesteren får arbeidsro.

Resultatet er faktisk overveldende, jeg føler meg som en million dollars og det uten et fnugg av sminke. I større grad enn før tiltrekkes jeg av reflekterende flater og blir like overrasket hver gang jeg ser meg selv. Forfengeligheten har selvfølgelig sn pris bokstavlig talt, men også i overført betydning. Jeg ønsker ikke å miste et eneste av de 12mm lange vippene og er så forsiktig som en overhodet kan være i hverdagen. Jeg prøver ikke ligge på de når jeg sover, noe som er litt vanskelig å styre ettersom jeg liksom skal sove. Videre skal jeg ikke få vann direkte på vippene, en utfordring nå som værgudene stadig sender utrøstelige mengder av regn ned mot oss, men med enkle forholdsregler lar det meste seg løse.

Vipper faller jo av helt naturlig og derfor må man få påfyll hver 2-3 uker. Glem poker, røyking og facebook; dette er avhengighetsskapende.

1 kommentar:

  1. Dette ble jo megabra! Gleder meg til å se in real life :)

    SvarSlett