mandag 19. desember 2011

Vinter og sne...eller...

Jeg har hatt alle intensjoner om å gå på ski før jul i 2011, jeg har til og med flyttet nærmere marka for å kunne komme meg ut på ski etter jobb med letthet. For to uker siden så det ut som om alle mine drømmer om sne og langrenn skulle gå i oppfyllelse. Det rett ut sagt lavet ned her på Oppsal og jeg begynte straks å planlegge smøring av ski. Jeg satte skiforeningen.no til startside på datamaskinen og lastet ned det som finnes av marka apps til både iPhone og iPad. Jeg gledet meg som et barn på julekvelden til å spenne på meg skiene og stryke lettbent innover østmarka på silkeføre.



Sånn skulle det jo ikke gå... Ikke mer enn to, tre dager senere plasket det ned over hele byen. Øsende pøsende regn som forvandlet den vidunderlige sneen til såpeglatt hålke. Legevakten jobbet på spreng med gipsing av ben og armer og lårhalser og jeg vet ikke hva. Selv funderte jeg på å finne frem brodder for å komme meg trygt ned til t-banen og morgenen, men bestemte meg for å la være. Jeg har riktignok flyttet til Oppsal, men jeg akter å opprettholde mitt noe ungdommelige image en liten stund til.

Stegjern hadde nok vært det eneste som nyttet

Jeg sjekket føremeldingen på skiforeningen.no hvor det stod at dersom en skulle våge seg ut på ski måtte man bruke et skipar man ikke var redd for å ødelegge. I tillegg stod det at det var vanskelige smøreforhold. Til tross for at jeg nå har lært både å legge klister, glider og festesmøring la jeg skiprosjektet på hylla for å vente til det atter kommer sne. Nå kan jeg med sikkerhet si at I'm dreaming of a white christmas, men jeg er stygt redd for at det jeg kan skyte en hvit pil etter. Damn you global oppvarming...

minner fra fjorårets hvite jul



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar