fredag 15. juli 2011

Quilting


En av mine hobbyer er å sy og da særlig tepper og puter. Til dette egner patchwork og quilting seg ypperlig. Det er bare å boltre seg i all verdens nydelige stoffer og sy etter mønster eller kanskje freestyle litt?!? Når jeg sier freestyle så er det innenfor gitte rammer ettersom det er viktig at bitene en syr sammen og som til slutt skal bli et ferdig produkt faktisk passer sammen. Hvis ikke kan det hele bli noe skjevt og rart.

Som den utålmodige sjelen jeg er så er det siste noe vanskelig for meg. Heldigvis finnes det snedige verktøy som gjør en ellers ganske så nitidig prosess lett og smidig...

Det hele startet en sommer da jeg tilfeldigvis syklet forbi en fantastisk liten butikk i Riddervoldsgate 10. Jeg gikk heldigvis inn og var solgt før jeg krysset dørstokken. Kathrines Quiltestue, som nå har flyttet opp til Frederik Stangs gate 41, har alt du kan trenger av utstyr for å sy de vakreste ting. Hyller fylt med de vakreste, søteste, fineste stoffene du kan tenke deg. Stoffpakker og mønstre og flotte modeller til inspirasjon for alle som kommer på besøk.


Nå som jeg skal ha ferie i fire uker håper jeg det blir litt tid til å sy, både nye ting og ikke minst ferdigstille noen av de mange teppene jeg allerede har påbegynt.

Ada er med på photoshoot
Variasjoner i brunt og rosa

Engleduk "Live life joyfully"
Stitchery er en flott måte å kombinere håndsøm og quilting på






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar